Veneta verbreedt campagne ‘Jouw raam. Jouw Veneta’.
Veneta verbreedt deze week hun tv-campagne ‘Jouw raam. Jouw Veneta’. Dit doen ze met een humoristische serie korte commercials, ontwikkeld door een van de genomineerden ‘New Kids on the Block’ Prosper & Bloom en geproduceerd door productiemaatschappij rubenpaulruben.
Veneta maakt raamdecoratie op maat toegankelijk voor een breed publiek. Zo bieden ze gratis advies aan huis en meet- en tevredenheidsgarantie. Vorig jaar lanceerde Veneta haar eerste tv-campagne: ‘Jouw raam. Jouw Veneta’. Deze campagne wordt dit jaar verdiept met een nieuwe reeks 'sitcommercials'. De serie bestaat uit commercials die een knipoog geven naar sitcoms. Ze worden afwisselend ingezet om het complete verhaal van Veneta te vertellen. Ook op de radio zijn de reclames te horen.
Volgens Prosper & Bloom moeten de commercials verschillende servicemogelijkheden van Veneta zien: “In elke commercial staat een herkenbare, huiselijke situatie centraal. Voor al die situaties heeft Veneta een oplossing die zo goed is dat onze karakters elke keer verbaasd ‘Echt!?’ uitroepen. Daarmee maken we de usp’s van Veneta catchy”, aldus Ronnie Besseling, creative director Prosper & Bloom.
Credits
Opdrachtgever: Veneta
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Harry Straten, Wendy Pasop, Niels Meeuwesen
Bureau: Prosper & Bloom - the Brand Scaling Agency
Project support: Charlie Bakker
Productiemaatschappij: rubenpaulruben
Regie: rubenpaulruben
Producer: Kitty Slagter
Cinematographer: Jim Stuurman
Editor: Moo Flamman
Grading: Het Kleurlokaal
Muziek: Bram Kniest
Sound studio: Soundsright
Mediabureau: ZIGT