Groei VNU Media blijft achter

22-02-2008 (11:08) - Economisch

VNU Media heeft in het eerste jaar na de verzelfstandiging vier procent meer omzet behaald dan het jaar daarvoor. De winst nam toe, maar de groeidoelstelling voor dit jaar is verlaagd. Eind vorig jaar werd VNU Media overgenomen door private equitybedrijf 3i. CEO Erik Hoekstra voorzag toen nog een groei in print en online van 20 tot 25 procent. Die doelstelling bleek niet haalbaar.
De groei bedraagt tot nu toe vijf procent. Exclusief de verkochte onderdelen zou deze uitkomen op elf procent. VNU Media verkocht vorig jaar de activiteiten in zes Europese landen. Hierdoor was het een hectisch jaar, aldus Hoekstra.
De omzet op de printmarkt is in 2007 ‘ontzettend tegengevallen’, zo zegt Hoekstra in een interview met Fem Business. De online omzet nam toe met 50 procent, dat was vorig jaar nog 35 procent. Hier is dus wel een forse stijging te zien.
VNU Media heeft in 2007, het eerste boekjaar na de verzelfstandiging uit The Nielsen Company, de winst voor belastingen zien stijgen met 70 procent.

FEM Business

Bureaus

Media

Marketing