Microsoft koopt Ciao

01-09-2008 (10:10) - Economisch

Microsoft koopt prijsvergelijker en shoppingportaal Ciao voor 486 miljoen dollar. Het wil de service integreren met Live Search. De overname is een duidelijk teken dat Microsoft interesse heeft in de Europese zoekmarkt, waar Ciao actief is in zeven landen. Eerder dit jaar lanceerde het bedrijf al een soortgelijke dienst in de Verenigde Staten, Live Search cashback, waarbij gebruikers betaald worden wanneer ze aankopen doen die zijn gevonden via het systeem.

De overname is belangrijk voor Microsoft, dat ondanks de afgeketste overname van Yahoo nog vastberaden is om een groter speler te worden op de zoekmarkt. Live Search heeft momenteel rond tien procent van de zoekmarkt, ver achter het dominante Google en nummer twee Yahoo. Met Live Search cashback probeert het bedrijf die achterstand in de Verenigde Staten in te lopen, door gebruikers te lokken met aantrekkelijke teruggaven op hun aankopen. De aankoop in Europa zou op den duur op dezelfde manier kunnen werken.

Webwereld

Bureaus

Media

Marketing