Payter neemt belang in Adfortel
08-07-2008 (10:36) - Economisch
Payter, het bedrijf dat betalen met de mobiele telefoon in Nederland mogelijk maakt, heeft een strategisch belang genomen in Adfortel. Het doel hiervan is om in de toekomst consumenten de mogelijkheid te geven goedkoper te bellen en adverteerders de kans te geven heel gericht en eventueel lokaal te adverteren.Payter ziet veel mogelijkheden in dit nieuwe marketingkanaal. Door de diensten van Adfortel te koppelen aan het NFC-platform van Payter krijgen consumenten de mogelijkheid direct op de advertenties te reageren. Het geeft adverteerders de mogelijkheid klanten naar de winkel te halen door kortingen te geven die gebruikers meteen in de winkel kunnen verzilveren.
Adfortel heeft een dienst onder de naam de’ Sponsored Calling Engine’. Dit stelt adverteerders in staat om heel gericht mensen te bereiken met relevante aanbiedingen. Het werkt als volgt: Audioadvertenties vervangen de standaard beltoon, dus in plaats van ‘tuut…tuut…’ terwijl de telefoon overgaat, hoort de beller een advertentie. Zodra er wordt opgenomen, begint het gesprek zoals gebruikelijk.
Consumenten kunnen ervoor kiezen deze dienst in te schakelen en daarmee op hun belkosten te besparen. Adverteerders komen op deze manier in contact met consumenten die vooraf hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn. Dat is een heel efficiënte manier van adverteren. 'Door de koppeling van Payter aan Adfortel maken we de cirkel rond tussen adverteren en verkopen', aldus Brendon Carpenter, oprichter van Payter.