TMG koopt ScreenChannel
14-12-2007 (10:49) - Economisch
Telegraaf Media Nederland, onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep), neemt per 2 januari 2008 een belang van 70 procent in ScreenChannel, uit te breiden naar 100 procent in 2010. ScreenChannel, de digitale tak van Centercom, ontwikkelt en realiseert digitale media-netwerken van plasmaschermen voor onder meer 32 winkelcentra in Nederland. De participatie van Telegraaf Media Nederland in ScreenChannel biedt het mediaconcern de mogelijkheid haar marktleiderpositie in de out-of-home tv verder uit te breiden. Alle activiteiten van ScreenChannel worden ondergebracht bij Librium TV, onderdeel van Telegraaf Media Nederland. Een overnamesom wordt niet bekend gemaakt.Telegraaf Media Nederland voert een strategie om haar mediamerken op een logische manier aan elkaar te verbinden. Het gaat daarbij om zo’n honderd printtitels, honderd internetsites, videoproductiehuizen en ‘out-of-home tv’-netwerken die de consument optimaal willen verrassen, uitdagen en aan zich binden. Het belang in ScreenChannel past in het streven van Telegraaf Media Nederland naar versterking van haar positie als marktleider in out-of-home tv. De acquisitie van ScreenChannel verschaft Librium TV direct toegang tot 32 winkelcentra in Nederland, waaronder Alexandrium in Rotterdam en Hoog Catharijne in Utrecht. Het gezamenlijk bereik van het digitale netwerk is 1,8 miljoen consumenten waarvan circa 1 miljoen “boodschappers 20-49”. Van deze 32 winkelcentra zijn er 5 locaties al operationeel, wat betekent dat het digitale netwerk al in bedrijf is. De overige 27 winkelcentra worden in 2008 operationeel.