Winst voor BBC Worldwide

10-07-2008 (10:11) - Economisch

BBC Worldwide Ltd, de commerciële dochteronderneming van de British Broadcasting Corporation (BBC), heeft  zijn jaarverslag gepubliceerd over 2007/2008.  De operationele winst steeg met 17 procent naar  117.7 miljoen pond in de 12 maanden tot 31 maart 2008. De omzet steeg naar 916.3 miljoen pond (2006/07 810.4 miljoen). In een toelichting bij de resultaten zei John Smith, chief executive BBC Worldwide, dat de omzet afkomstig uit het buitenland gegroeid was van 46 procent naar 49 procent van het totaal. Significante groei kwam van BBC Worldwide’s Sales & Distribution, Home Entertainment en Content & Production. Magazines verhoogden de oplages in een moeilijke markt. Goede voortgang werd bereikt in Australiё, India en de Verenigde Staten, de aangewezen prioriteitsmarkten. Tijdens het jaar heeft BBC Worldwide ook aanzienlijke lange termijn investeringen gedaan in haar digitale en wereldwijde merkenstrategie. Zo werd bbc.com geїntroduceerd, een internet platform dat gefinancierd wordt uit advertenties, voor internetgebruikers buiten het Verenigd Koninkrijk. Het Top Gear merk werd uitgebouwd en er werd een meerderheidsbelang genomen in Lonely Planet, de bekende uitgever van reisboeken.

Bureaus

Media

Marketing