Albert Heijn stopt met naambordjes personeel vanwege toenemende agressie op winkelvloer

17-06-2024 (12:46) - Marketing

Supermarktmedewerkers krijgen steeds meer te maken met agressie. Albert Heijn gaat daarom maatregelen nemen, zoals het vervangen van naambordjes. Zo'n 70 procent van de Albert Heijn-medewerkers voelt zich volgens een intern onderzoek niet prettig bij het dragen van een naambordje, meldt het AD vandaag.

De supermarktketen neemt een reeks maatregelen om medewerkers te beschermen tegen agressie en overlast. Zo worden de naambordjes vervangen voor een variant met de tekst 'Wij zijn Team Albert Heijn'.

Andere maatregelen bestaan uit het geven van trainingen om met agressie om te gaan. Ook wordt het melden van incidenten en het praten erover aangemoedigd en worden ook de huisregels aangescherpt. Naast regels als 'roken niet toegestaan' en 'geen honden binnen' worden de regels 'behandel onze collega's met respect' en 'hier mag niet worden gefilmd' toegevoegd.

Ook supermarktmedewerkers van Jumbo en Dirk van den Broek hebben vaker te maken met onveilige situaties. Jumbo houdt inmiddels onder andere extra cameratoezicht in de winkels. En bij Dirk van der Broek draagt een deel van het personeel bodycams in de strijd tegen onveilige situaties


AD, NOS

Bureaus

Media

Economisch