Bas Verheijen (HEMA) voorgedragen als nieuw bestuurslid bvA

03-09-2024 (16:08) - Marketing

Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, zal toetreden tot het bestuur van het netwerk van merkleiders bvA. Tijdens de ALV in april 2025 kunnen de bvA-leden zijn benoeming officieel goedkeuren.

Ook Els Dijkhuizen (marketingdirecteur Heineken Nederland), die in juni werd aangekondigd als beoogd nieuw bestuurslid, wordt dan officieel voorgedragen.

Bas Verheijen staat bekend als een toonaangevende Nederlandse (retail)marketeer en businessstrateeg, zowel in de offline als online wereld. Hij leidde marketingafdelingen bij onder andere Procter & Gamble, Albert Heijn en C1000, en heeft als medeoprichter ook start-up Picnic vanuit het niets opgebouwd. Sinds 2021 geeft hij leiding aan de marketing-, formule- en designafdeling van HEMA en helpt hij dit merk nog sterker op de kaart te zetten.

Bas Verheijen: "In deze snel veranderende marketingwereld is het cruciaal dat merken hun stem laten horen en van elkaar leren. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring in te zetten om de positie van adverteerders te versterken en bij te dragen aan een transparant en innovatief medialandschap".

"Wij verwelkomen Bas Verheijen met veel plezier in het bestuur," aldus Erik van Engelen, voorzitter van bvA. "Zijn scherpe commerciële inzicht en brede ervaring zullen ongetwijfeld bijdragen aan onze missie: de bvA-leden ondersteunen bij het bouwen van sterke merken. We zijn blij dat we met Bas weer een retailer in ons midden hebben, want retailers vertegenwoordigen een groot aandeel in de mediabestedingen en retail media is een belangrijk aandachtsgebied voor bvA. Bas’ expertise is dan ook zeer welkom!”

Het bvA-bestuur is verder als volgt samengesteld:
Erik van Engelen – voorzitter
Nicole Freid – vice-voorzitter
Charlotte Zelders – penningmeester
Arno de Jong – Nederlandse Loterij Organisatie
Nathalie Lam – Philips Global
Richard van Schaik – DLA Piper
Aart Jan van Triest – PPM Consulting
Theo van Uffelen – Yakult Europe B.V.
 


Bureaus

Media

Economisch