Blokker vecht voor nieuwe toekomst

10-02-2015 (07:26) - Marketing

Heeft Blokker te laat geïnvesteerd in de ontwikkeling van de winkelformule? Het bedrijf past noodgedwongen de bezetting van de fysieke winkels aan. Met andere woorden: ontslagrondes volgen op korte termijn.
 
De maatregelen moeten leiden tot een reductie van circa 440 van het aantal winkelmedewerkers in ongeveer 250 eigen winkels (circa 6% van het totaal aantal medewerkers).
 
Blokker heeft de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van een winkelformule die beter moet aansluiten bij de hedendaagse consument, en die rekening houdt met de wens van de consument om 24 uur per dag via meerdere kanalen on- en offline te winkelen. De e-commerce activiteiten van Blokker zijn in oktober 2014 ondergebracht bij Nextail: het shared service center Omnichannel van Blokker Holding. De online omzet is volgens Blokker in het afgelopen jaar met ruim 40% gegroeid en het assortiment van de webshop is aanzienlijk uitgebreid. In het laatste kwartaal van 2014 groeide deze omzet met 65% aldus Blokker Holding.
 
Blokker heeft de afgelopen maanden de nieuwe formule in zeven pilotwinkels getest. De resultaten zijn volgens het concern bemoedigend. In 2015 wordt opnieuw geïnvesteerd in de nieuwe formule. Ook worden elementen uit de nieuwe formule geïntroduceerd bij bestaande winkels. Het 24Kitchen assortiment is hier een voorbeeld van, evenals de lancering van het Douwe Egberts geschenkenassortiment in circa 350 Blokker-filialen.
 
Jack Peters, algemeen directeur Blokker: ‘Blokker heeft vertrouwen in de toekomst. Wij gaan verder investeren in een vernieuwde formule die in 2014 succesvol is getest en in Blokker’s online activiteiten. In 2014 is de online omzet met ruim 40 % gegroeid en voor 2015 verwachten wij opnieuw een forse toename. Tegelijkertijd moeten we, om concurrerender te worden, onze

filiaalbezetting in ongeveer de helft van onze winkels aanpassen. We hebben een helder perspectief maar vinden het moeilijk dat we gedwongen afscheid moeten nemen van gewaardeerde collega’s.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch