Brompton Road zet AH to go 'on fire'

06-06-2024 (16:24) - Marketing

Om de Flamin’ Hot propositie van PepsiCo onder de aandacht te brengen heeft Brompton Road de nieuwe spicy varianten van Doritos en Lay’s in een brandende display geplaatst in de Albert Heijn to go op Amsterdam Centraal.

Een schap in lichterlaaie, waar consumenten met hun arm door vlammen heen moeten reiken als ze hun ‘burning desire’ naar deze chips niet kunnen weerstaan.

Multi-brand propositie

Flamin’ Hot is de eerste smaakvariatie die door meerdere merken van PepsiCo gevoerd wordt. Naast Doritos en Lay’s MAX hebben Cheetos en Duyvis Tijgernootjes ook een Flamin’ Hot variant. Met deze zogenaamde ‘multi-brand’ propositie speelt PepsiCo in op de trend van spicy smaakvariaties.

Lieke Spapens, managing partner Brompton Road: “Het lijkt een no-brainer om voor deze propositie iets met vuur te doen. Maar ondanks dat we tijdens de conceptronde nog niet exact wisten hoe we het productioneel moesten fixen, durfde ik voor dit idee direct mijn hand in het vuur te steken, om maar even in die sfeer te blijven”.

Insta-fähig

Productioneel bleek de combinatie van waterdamp en oranje-rode ledverlichting de verrassende oplossing om een soort deep-fake effect te krijgen. “Je moet echt even drie keer kijken en voelen of het vuur toch stiekem niet echt is”, aldus Spapens. Aan aandacht ontbreekt het dan ook niet. De spectaculaire Flamin’ Hot display is behoorlijk ‘Insta-fähig’; vanaf dag één wordt de vlammende illusie doorlopend door mobiele telefoons vastgelegd.

De display is nog tot 17 juni te bewonderen in de AH to go op Amsterdam Centraal.
 


Bureaus

Media

Economisch