Decathlon lanceert Decathlon Pulse

Decathlon lanceert Decathlon Pulse

12-07-2024 (09:30) - Marketing

Decathlon lanceert Decathlon Pulse, een volledige dochteronderneming die zich toelegt op het bouwen van nieuwe groeimotoren voor de lange termijn, waardoor de ambitie van Decathlon (“move people through the wonders of sport”) wordt versneld.

Een grotere invloed binnen de markt

In een sport- en welzijnsmarkt die grote groeimogelijkheden biedt, wil Decathlon nieuwe manieren verkennen om zijn positieve invloed te vergroten. Decathlon Pulse, een onafhankelijke entiteit binnen de Decathlon Group, zal investeren in innovatieve mensen en bedrijven die haar waarden en commitment delen. In lijn met de mondiale strategie van Decathlon, zal Decathlon Pulse de kernactiviteiten van de Decathlon Group aanvullen en versterken door haar vermogen om invloed uit te oefenen en leiding te geven aan de verandering.

Drie pijlers om extra groei op lange termijn op te bouwen

Decathlon Pulse zal zich concentreren op de volgende 3 belangrijke pijlers:

Het opbouwen en opschalen van ideeën en concepten met een sterk potentieel om op zichzelf staande nieuwe bedrijven te creëren die de kernactiviteiten van Decathlon zullen aanvullen en de waardepropositie van de Decathlon Group zullen versterken.

Investeren in zeer innovatieve bedrijven die het sportecosysteem kunnen veranderen en de acceptatie van nieuwe langdurige bedrijfsmodellen kunnen versnellen.

Het verwerven van sterke en toekomstgerichte sportmerken en distributeurs van sportartikelen die de markt veranderen door hun revolutionaire ideeën en baanbrekende bedrijfsmodellen.

Innovatie en groei stimuleren via strategische partnerships

Decathlon investeert in bedrijven met dezelfde intentie: positieve invloed hebben op alle stadia van de waardeketen van het sportecosysteem. Sinds 2018 heeft Decathlon bijna 400 miljoen euro geïnvesteerd in partnerships: van investeringen in startups en kleine bedrijven tot de verwerving van meerderheidsbelangen in pure premiumspelers zoals AllTricks en Bergfreunde.

Decathlon Pulse zal, via een duidelijk stappenplan, onafhankelijk management en toegewijde teams, de strategische beweging versnellen, met het vermogen, de middelen en de flexibiliteit om verder te kijken dan de veranderingen van vandaag en zich te concentreren op strategische groei op de lange termijn.

Franck Vigo wordt benoemd tot Chief Executive Officer van Decathlon Pulse. Barbara Martin Coppola, Chief Executive Officer van Decathlon Global, zal fungeren als voorzitter en zal zorgen voor de complementariteit met de kernactiviteiten van Decathlon. Franck Vigo: “Vandaag start een spannende nieuwe reis voor ons met de lancering van Decathlon Pulse, gedreven door een passie voor sport en een unieke visie om onze impact op de levens van mensen voortdurend te vergroten. Wij geloven dat de beste manier om dit te doen het opbouwen van langetermijnrelaties is met baanbrekende bedrijven en mensen, waarin we investeren met behoud van hun volledige autonomie om een betere sportindustrie te creëren.”

Barbara Martin Coppola, CEO van Decathlon Global en voorzitter van Decathlon Pulse: “We zijn heel blij met de lancering van Decathlon Pulse. Dit markeert een belangrijke mijlpaal in onze reis om beter te kunnen voldoen aan de sportieve behoeften van de klanten van morgen. Decathlon Pulse is een aparte entiteit, maar zal een aanvulling vormen op Decathlon omdat ze hetzelfde doel nastreven: “move people through the wonders of sport”. Decathlon Pulse zal zich toeleggen op het vinden van nieuwe groeimogelijkheden en baanbrekende innovaties binnen de sportmarkt. Ik kan niet wachten om te zien wat het team in de toekomst zal bereiken.”

 


Bureaus

Media

Economisch