Fairbee.com richt zich volledig op de bewuste Quintastics

28-06-2022 (10:06) - Marketing

Onlangs is Fairbee.com van start gegaan; de Nederlandse online webwinkel waar de oudere bewuste doelgroep zijn of haar duurzame producten kan kopen. Een doelgroep die steeds bewuster wordt en daardoor bewuster koopt.
 
Toch blijkt uit eigen onderzoek van Fairbee dat er wel behoefte is aan één plek waar je zonder zorgen esthetische en ethische producten kunt kopen. Van kleding tot woonaccessoires. Allemaal gecertificeerd en bestempeld als echt duurzaam.

Saja Chander, oprichter van Fairbee.com over de keuze om zich te richten op een wat oudere doelgroep: "Meer dan de helft van alle vrouwen in Nederland is net wat ouder dan vijftig. Toch zie je dat zij online - maar ook in andere media - niet op de juiste manier worden aangesproken. Wanneer je 50-plus Googlet, zie je vooral grijsharige echtparen, fietsend op e-bikes en lachend een blokje kaas eten. Maar als je om je heen kijkt, merk je al snel dat dit beeld bij de meeste vijftigplussers niet past. De vijftigers zijn nog lang niet uitgeblust - zij voelen zich juist vrij om te doen en laten wat zij willen."

"Fairbee breekt met het tuttige, stereotype beeld van 50+ en spreekt ze aan met een tone of voice en look & feel die bold, sexy en divers is. Wij zetten mensen in de spotlight die volop in het leven staan, mensen die zichzelf helemaal opnieuw uitvinden, 50ers die zich vrijer voelen dan ooit en zich nergens van aantrekken. Dit is de laatste keer dat ik 50ers zeg…. laten we ze op een voetstuk zetten, die Quintastics."
 

 


Bureaus

Media

Economisch