Freddy Tratlehner A.K.A. Vjèze Fur lanceert eigen foodmerk: De Nieuwe Keuken

07-07-2022 (10:03) - Marketing

Freddy Tratlehner oftewel Vjèze Fur van de Jeugd van Tegenwoordig, een van Nederlands meest bekende muzikanten en food influencers, lanceert De Nieuwe Keuken, een foodmerk dat zich richt op het vervangen van vlees met groenten.
 
Freddy Tratlehner oftewel Vjèze Fur, onder andere bekend als lid van De Jeugd van Tegenwoordig, zijn populaire Instagram kookshow Lekker Fred en het gelijknamige kookboek (in 2019 het best verkochte kookboek van het jaar). Samen met een aantal vrienden lanceert hij binnenkort een foodmerk genaamd De Nieuwe Keuken. In de lokaal geproduceerde producten van de Nieuwe Keuken krijgen groenten de hoofdrol die ze verdienen en staan smaak en duurzaamheid hoog op de agenda.
 
"Op zoek naar een gezond product zonder gekke bijsmaakjes dat zó lekker is dat je de rest van je gerecht eromheen kunt bouwen, zijn we uitgekomen op deze pulled paddo’s. Ze zitten vol met smaak en we hebben ze speciaal voor jou in reepjes gechopt en met kruiden besprenkeld. Wanneer je ze bakt krijgen ze een zalige bite." aldus Freddy Tratlehner, co-founder De Nieuwe Keuken.
 

Vervangen we het juiste?

De wereld staat in de fik en de manier waarop we eten heeft hier enorm veel invloed op. De Nieuwe Keuken richt zich daarom op het vervangen van vlees. Maar waar veel vleesvervangers zich richten op het nabootsen van vlees met een focus op proteïne, ofwel eiwitten, komen veel Nederlanders juist groenten tekort. Onderzoek van het Voedingscentrum wijst uit dat de meeste Nederlanders - dat geldt ook voor vegetariërs - ruim voldoende eiwit binnen krijgen. Daar staat tegenover dat 80% van de Nederlanders te weinig groenten eten. De Nieuwe Keuken focust zich daarom op het vervangen van vlees door groenten.
 

Lekker Fred’s Pulled Paddo’s

Het eerste product wat De Nieuwe Keuken op 7 juli lanceert is Lekker Fred’s Pulled Paddo’s, oesterzwamreepjes in drie smaken: Shoarma, Massala en Mexicano. Lekker Fred’s Pulled Paddo’s bevatten geen onnodig toegevoegde troep, zijn vegan, glutenvrij, sojavrij en worden geproduceerd in Noord-Holland.


Over het team achter De Nieuwe Keuken

De Nieuwe Keuken werd zo’n anderhalf jaar geleden opgericht door Tratlehner en zijn vrienden: Perre van den Brink (founder en executive creative director van merkstrategie bureau Foster & Kin), Sophie Tielrooij (voormalig food curator voor Dekmantel) en Dennis Favier (founder van Studio Fava en vis vervangend merk Seasogood). De missie van De Nieuwe Keuken is om in de komende vijf jaar op 10 miljoen Nederlandse borden vlees te vervangen door groenten.
 
Vanaf vandaag 7 juli 2022 kun je in alle eetwinkels van Stach een broodje ‘Lekker Fred’s Pulled Paddo’s’ kopen. Tevens kun je Lekker Fred’s Pulled Paddo’s verkrijgen bij online supermarkt Crisp en staan er meer mooie samenwerkingen op de agenda. Van 19 tot en met 21 augustus 2022 staat De Nieuwe Keuken op Lowlands Festival.
 
Een pakje Lekker Fred's Pulled Paddo's kost €3,79 (180 gram) en is te koop via Crisp. Stach verkoopt Lekker Fred’s Pulled Paddo’s broodjes voor €5,95. 

Bureaus

Media

Economisch