Garcia viert 50 jaar bestaan met ‘the ageless jeans’
Garcia bestaat 50 jaar, en om dat te vieren lanceert het jeanswear merk ‘the first ageless jeans’: het eerste model dat geschikt is voor de hele familie.
Het nieuwe model is een tijdloze jeans die beschikbaar is in een mom and dad fit en die de basis vormt voor de outfit van jong en oud. Om ‘the ageless jeans’ onder de aandacht te brengen, lanceert Garcia in oktober 2022 een 360 graden campagne om haar rijke historie te vieren.
Garcia is een familiemerk dat jeanswear voor iedereen - ongeacht leeftijd, gender of verhaal - om (moderne) families met elkaar te verbinden. Om deze families te bereiken, zet het Italiaanse Garcia een 360 graden campagne in. Van online en offline media tot influencer marketing en in-store experiences: alle elementen komen aan bod om het ultieme familiegevoel over te dragen. Garcia gelooft dat zij onderdeel is van haar extended family; een familie hoeft namelijk niet aan genetische codes verbonden te zijn. Met ‘the ageless jeans’ anniversary campagne wil Garcia mensen nog dichter bij elkaar brengen, “because life is better together”.
Een betere denim industrie
In maart 2021 ondertekende Garcia de Green Deal Circulaire Denim. Samen met andere koplopers werkt het merk aan het creëren van een circulaire denim industrie. Daarnaast is afgelopen jaar de Garcia Foundation in het leven geroepen. Met deze stichting wil Garcia steun bieden aan verschillende gerenommeerde hulporganisaties, zoals Terres des Hommes, die actief zijn in de landen waar het merk produceert. In Q4 van dit jaar zal Garcia de tot nu toe genomen duurzame initiatieven, milestones en toekomstplannen bundelen en presenteren in haar “corporate social impact charter 2021”.