Goal! 40% van alle Nederlanders vindt juichen voor Oranje het beste gevoel ter wereld

Goal! 40% van alle Nederlanders vindt juichen voor Oranje het beste gevoel ter wereld

10-07-2024 (16:16) - Marketing

Vanavond is het zover: het Nederlands elftal speelt de alles bepalende halve finale tegen Engeland op het EK in Duitsland. Maar liefst 40% procent van de Nederlands vindt het juichen voor hun favoriete team het fijnste gevoel ter wereld, volgens onderzoek van Mastercard.

Het onderzoek onthult verder dat dit jaar zowel Europeanen als internationale bezoekers van plan zijn meer te besteden aan ervaringen. Iets meer dan 9 op de 10 (91%) van de Nederlanders gaf in 2023 geld uit aan ervaringen zoals sportevenementen, reizen, concerten, bioscoopbezoeken en buitenactiviteiten. De helft van de Nederlanders is van plan dit jaar meer uit te geven aan ervaringen dan vorig jaar.

Moeite waard

Als we kijken naar de reden waarom prioriteit wordt gegeven aan uitgaven aan ervaringen wordt het ‘ontastbare’ genoemd als een belangrijke drijfveer. 4 op de 5 (80%) Nederlanders geeft aan dat uitgaven aan ervaringen ‘meestal’ of ‘altijd’ de moeite waard zijn. Daarnaast vindt 42% dat ervaringen de beste herinneringen opleveren en 41% dat de ervaringen met anderen delen het leukste is. "De opwinding die bij grote evenementen zoals sportwedstrijden, concerten en internationale (film) festivals komt kijken, houdt de uitgaves aan ervaringen op een hoog niveau", aldus Beatrice Cornacchia, EVP Marketing & Communications, APEMEA.


Bureaus

Media

Economisch