Greetz viert 20 jarig bestaan

17-09-2024 (08:39) - Marketing

Greetz bestaat deze maand 20 jaar. Wat begon in 2004 met een vernieuwende ingeblikte postkaart, het zogenaamde "BliQje", is uitgegroeid tot het online platform Greetz met kaarten èn cadeaus. Met meer dan 100 miljoen verzonden kaarten bewijst Greetz wat de kracht is van een kaart. Persoonlijke aandacht heeft ook in het digitale tijdperk nog steeds een blijvende impact.

Verbinding heeft de afgelopen twee decennia altijd centraal gestaan. Greetz helpt bij het versterken van relaties. Door er te zijn voor klanten op relevante momenten zodat zij deze extra bijzonder kunnen maken. Alleen al het afgelopen jaar zorgde Greetz ervoor dat 2,7 miljoen verjaardagen nét dat beetje extra werden gevierd, 168.000 huwelijken nog feestelijker werden en dat 129.000 mensen ‘dankjewel’ zeiden op een unieke manier. Honderdduizenden Nederlanders gebruiken Greetz om hun dierbaren te laten weten hoe speciaal ze zijn. Naast de 107 miljoen kaarten heeft Greetz sinds de oprichting ruim 4 miljoen boeketten, 3 miljoen chocolade cadeaus en 3,5 miljoen ballonnen verzonden om die speciale momenten te vieren. 

Greetz heeft zich de afgelopen 20 jaar altijd laten leiden door de veranderende markt, digitalisering en innovaties. Uit het meest recente “Cards of the Future”-onderzoek blijkt de behoefte aan persoonlijke en gepersonaliseerde verbinding. De resultaten wijzen uit dat jongere generaties nog steeds veel waarde hechten aan het delen van oprechte boodschappen via gepersonaliseerde kaarten. 

Inmiddels personaliseert bijna de helft (46%) van Greetz klanten hun kaarten. “Met het oog op de toekomst zullen we blijven innoveren in nieuwe technologieën, zoals AI-teksthulp, inzetten om al onze klanten, jong en oud, te helpen de juiste woorden te vinden en hun boodschappen nog persoonlijker en betekenisvoller te maken. aldus Christine, Country Manager bij Greetz.

Ter ere van het jubileum is er een speciale collectie ontworpen om dit te vieren. 


Bureaus

Media

Economisch