HEMA verleidelijkste Nederlandse merk
16-02-2015 (07:36) - Marketing
HEMA is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Dit blijkt uit de ‘Brandscan 2014’ van onderzoeksbureau Totta brand lab.
HEMA eindigt hierin op de tweede plaats van ‘Meest Verleidelijke Merken’ net achter Google. Het merk scoort hiermee als merk van Nederlandse bodem het hoogst.
De Brandscan heeft de merkverleiding van zo'n 100 merken onder bijna 9.000 consumenten in kaart gebracht. Basis van deze Brandscan is het ‘23plusone-model’. Dit wetenschappelijk onderzochte model omvat onze 24 motivaties, belangen en behoeften – oftewel onze emotionele drijfveren, waaronder veiligheid, gezondheid en aanzien.
Uit de Brandscan is gebleken dat HEMA hoog scoort op veel drijfveren, 18 van de 24 in totaal. Waarvan de drijfveren plezier, verbonden, zorgzaam en orde eruit springen. HEMA is tevens het meest diverse merk uit de Brandscan – het merk spreekt drijfveren aan uit alle 5 de categorieën.