Hyundai en Amsterdam Fashion Week bundelen krachten voor duurzame mode
Hyundai is de nieuwe officiële partner van de Amsterdam Fashion Week, dat plaatsvindt van 2 tot en met 6 september. Deze samenwerking draait om het promoten van circulaire mode.
Tijdens het evenement presenteert Hyundai samen met het Nederlandse modelabel MARTAN een unieke collectie. Het modemerk staat bekend om zijn volledig circulaire ontwerpen.
Hyundai grijpt AFW ook aan om zijn nieuwste elektrische auto, de INSTER, te introduceren. De INSTER is gebouwd met gerecyclede materialen, zoals verf gemaakt van oude banden en stoelen van gerecycled plastic. Tijdens AFW zal Hyundai deze duurzame materialen ook gebruiken voor exclusieve merchandise, zoals tassen en kleding, die aan de gasten wordt uitgedeeld.
Danie Bles, CEO van Amsterdam Fashion Week, is enthousiast over de samenwerking: "Hyundai past perfect bij de visie van AFW op het gebied van design en duurzaamheid. Samen hopen we een positieve verandering teweeg te brengen in de mode-industrie."