Kruidvat zet vol in op gebruik van minder en beter plastic

06-07-2022 (11:48) - Marketing

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft haar MVO-Jaarverslag 2021 gepubliceerd. Het jaar 2021 stond in het teken van een aantal mooie mijlpalen. Eén van de belangrijkste prestaties van het afgelopen jaar is de introductie van de Pure & Soft luier, de eerste klimaatneutrale luier van Kruidvat. De meeste winst op het gebied van MVO is en blijft te behalen door het gebruik van minder en beter plastic. 
 
“Klanten kiezen steeds bewuster voor duurzame producten”, zegt Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux. “Door deze producten voor iedereen bereikbaar te maken, creëren we een grotere positieve impact. Wekelijks bezoeken miljoenen klanten onze fysieke én online winkels. Door meer keuze te bieden in duurzame en betaalbare producten, maken we steeds meer het verschil. Voor huidige en toekomstige generaties.”
 
Zo krijgen duurzamere producten– producten die aan duurzaamheidscriteria voldoen zoals vastgesteld in samenwerking met Milieu Centraal- bij Kruidvat tegenwoordig relatief meer schapruimte. “Deze producten krijgen ook een opvallende plek in de winkel en zo stimuleren we onze klanten om te kiezen voor duurzamere producten.”
 

Bureaus

Media

Economisch