No Fairytales lanceert derde innovatie: een verse salsa

07-07-2022 (17:11) - Marketing

No Fairytales heeft een nieuwe innovatie gelanceerd: een verse salsa gemaakt van vers gesneden groenten, zonder toegevoegde suikers, laag in kcal en Nutri-score A, is sinds deze week te vinden in het koelschap van Albert Heijn.
 
De vers gesneden tomatensalsa van No Fairytales is, na het succes van de groentetortilla’s en burrito’s, het volgende product dat gelanceerd is met als doel consumenten te helpen om gemakkelijk en snel een stap beter te eten.
 

Op weg naar een gezonder aanbod

Het is de missie van No Fairytales om vaak gegeten producten een stap gezonder en lekkerder te maken, en consumenten een product aan te bieden dat een stap beter is dan de consument gewend is. Het team werkt iedere dag hard aan deze ambitie, om uiteindelijk in elke voedingscategorie een gezondere optie te introduceren. Het voedselaanbod in supermarkten moet anders, vindt Bernadette Kooijman, oprichtster van No Fairytales. "Net als met -de inmiddels bekende- groentetortilla’s en de recente introductie van de burrito’s, willen we ook met deze verse salsa, een voorbeeld zijn voor anderen en meer partijen challengen en inspireren door te laten zien dat je ook producten op de markt kunt brengen die een stap beter zijn, én ook nog lekker".
 

Salsa als derde nieuwkomer

De salsa is bedoeld als gezonde frisse toevoeging bij een gevulde wrap of als lekkere dip bij nacho’s. Passend dus bij de huidige productlijn van No Fairytales. Het frisse zuurtje van deze salsa geeft niet alleen een frisse smaak, maar zorgt tegelijkertijd ook dat het product vers en knapperig blijft. Middels een speciale methode wordt de salsa gepickled. Bij deze bereidingsmethode worden de groentes aangezuurd met azijn, waardoor enzymen tijdens het snijden van de groenten gedeactiveerd worden, en zo voorkomen wordt dat de groenten zacht worden. Dit zorgt voor een natuurlijke verbetering van de versheid van groenten en geeft de salsa een extra frisse smaak. Naast de klassieke salsa variant, is er voor de liefhebber ook een spicy variant gemaakt met jalapeño pepers.

 


Bureaus

Media

Economisch