Omzetderving door trage en onveilige sites

17-02-2015 (07:33) - Marketing

Het aantal online verkopen zou aanzienlijk hoger kunnen liggen als retail en e-commerce bedrijven echt werk gaan maken van het verbeteren van de online veiligheid en snelheid van hun websites. Dit blijkt uit internationaal onderzoek in opdracht van Dyn, een specialist in internet performance in de cloud. 
 
Ook blijkt dat 50 procent van de ondervraagde consumenten in Nederland bij voorkeur winkelt in fysieke winkels, terwijl meer dan 50 procent van de consumenten in China en India liever online winkelt. 
 
Het onderzoek naar online shopping werd in elf landen uitgevoerd. Meer dan 90 procent van de consumenten in deze landen doet tenminste 25 procent van hun aankopen online. In het geval van een trage website zijn Nederlandse consumenten het minst vergevingsgezind: slechts 17 procent probeert het nog een keer.
 
Tenminste 85 procent van de consumenten wereldwijd verwacht in 2015 net zoveel of meer online aankopen te doen dan in 2014 en 56 procent is er van overtuigd meer online te gaan kopen. Dit ligt in lijn met een grootschalig onderzoek van Forrester dat voorspelt dat van 2013 tot 2018 de online-retail verkopen met twaalf procent zullen stijgen. Het aantal Europeanen dat online aankopen doet, stijgt van 65 procent in 2013 naar 75 procent in 2018.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch