Samsung organiseert allereerste Sleep Rave van Nederland
Op 16 oktober, in de week van het grootste meerdaagse elektronische muziekfestival van het jaar in Amsterdam, organiseert Samsung de allereerste Sleep Rave ooit in Nederland.
In de week die berucht is om zijn slaaptekort wil Samsung Nederlandse Gen Z-ers en Millennials helpen door met de Galaxy Watch6 te onderzoeken of de muziek waar je normaal gesproken wakker van blijft - dancemuziek - ook kan bijdragen aan een goede nachtrust. Tijdens de Sleep Rave zal het Nederlandse dj-duo Mr. Belt & Wezol, in samenwerking met onafhankelijke neurowetenschapper en slaapexpert Dr. Els van der Helm, een acht uur durende en speciaal voor slaap ontwikkelde dj-set draaien voor een selecte groep Sleep Ravers.
Sleep-Rave
Terwijl de Sleep Ravers slapen in bedden van Swiss Sense, luisterend naar de slaapbevorderende dj-set van Mr. Belt & Wezol, wordt hun slaappatroon gedurende de hele nacht gemonitord met Samsungs nieuwste smartwatch met slaapcoaching: de Galaxy Watch6. De Galaxy Watch6 meet de slaapfasen, slaapscore en slaapconsistentie om de slaap te verbeteren. Om een echte rave-setting te creëren, wordt de Sleep Rave gehouden op een bekende plek voor dancefeesten: de monumentale Kapel van Hotel Arena in Amsterdam.
Data-gebruiken-voor-de-ultieme-slaaptrack
De slaapgegevens die worden verzameld tijdens de Sleep Rave worden door Dr. Els van der Helm en Mr. Belt & Wezol gebruikt om een ultieme slaaptrack te ontwikkelen. Zo wordt er gekeken naar de slaapscores, het moment van in slaapvallen, de slaapfasen en de slaapconsistentie. Deze track zal worden gelanceerd op 29 oktober, de dag dat de wintertijd ingaat en berucht is vanwege het negatieve effect op je slaapritme. De track wordt ontwikkeld met het doel om Nederlandse Gen Z-ers en Millennials te helpen beter in slaap te vallen.
“Muziek speelt een belangrijke rol in onze slaaproutines,” zegt Dr. Els van der Helm. “Uit onderzoek blijkt dat meer dan een op de drie Gen Z-ers en Millennials in Nederland muziek gebruikt om makkelijker in slaap te vallen, en nog eens een derde wil dit gaan uitproberen om hun slaapkwaliteit te verbeteren."
Werken aan gezondheid
Carlijn Prins, Marketing Communications Specialist IMD bij Samsung Electronics Benelux: “Met deze Sleep Rave wil Samsung mensen bewustmaken van het belang van slaap en laten zien hoe de Samsung Galaxy Watch6 kan helpen om inzicht te krijgen in slaappatronen. Op basis van deze inzichten kunnen mensen gerichter werken aan hun gezondheid, zowel overdag als ‘s nachts.”