The Cirqle lanceert 's werelds eerste AI-gedreven influencermarketingtool
Het Nederlandse influencer marketing softwareplatform The Cirqle kondigt 's werelds eerste AI-oplossing voor influencer campagnes aan: Echo. De tool maakt het voor adverteerders mogelijk om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.
Met Echo kunnen adverteerders eenvoudig hun doelstellingen invoeren, waarna de AI-tool automatisch de meest geschikte influencers aanbeveelt. Dit gebeurt op basis van data-analyse en marktinzichten die zijn verzameld over de afgelopen 10 jaar. Hierdoor worden niet alleen tijd en middelen bespaard, maar wordt ook de effectiviteit en precisie van influencer marketingcampagnes verhoogd.
De nieuwe functionaliteit van The Cirqle integreert naadloos met voor influencer marketing belangrijke platforms zoals Meta, TikTok en Shopify, waardoor de reikwijdte en impact van campagnes verder worden vergroot. "Dit is een echte gamechanger voor de industrie en sluit perfect aan bij onze missie om adverteerders de meest innovatieve en efficiënte tools te bieden voor hun marketingbehoeften," zegt Steven Lammertink, CEO van The Cirqle.
"Deze AI heeft onze manier van werken volledig veranderd. In slechts 60 seconden ontvangen we uiterst gerichte influencer aanbevelingen en campagnes die precies aansluiten bij onze doelgroep. Het is alsof we een volledig team van data-analisten en strategen in onze handen hebben," aldus Damien Poelhekke, CEO van La Redoute Spanje.