BLEND krijgt make-over

05-03-2010 (10:05) - Media

BLEND heeft een restyle ondergaan, waarvan vanaf nu het resultaat te zien is. BLEND kiest voor een nieuwe hoofdredacteur, een nieuw logo, een nieuwe stijl én een nieuwe vorm. Met het passende thema ‘Change is irresistible’ is de eerste BLEND Paper geboren.

Creativiteit is een proces van constante verandering en ook BLEND is hieraan onderhevig. Een restyle is om de zoveel tijd een must, het hangt in de lucht. Ook de internationale magazinemarkt is in beweging. Kleine titels van onafhankelijke uitgeverijen winnen op internationaal niveau terrein en zijn gewild bij de een grotere groep lezers.

BLEND slaat een eigenzinnige route in door BLEND voortaan op twee verschillende formaten uit te brengen. BLEND Paper beslaat de onderwerpen mode, muziek, kunst, cultuur, media en mensen en is vanaf 4 maart voor 2,50 euro verkrijgbaar. Ook fotografie, nu op extra groot formaat, blijft een belangrijke peiler. De BLEND Paper verschijnt zes keer per jaar. Naast de Paper geeft BLEND vier keer per jaar een extra dikke editie van BLEND uit. Dit 300 pagina’s tellende, glossy magazine is Engelstalig en wordt wereldwijd verkocht. Binnenkort vertaalt de restyle zich ook online in een nieuwe website.

Ook het redactionele team is aangevuld. Perre van den Brink, voorheen werkzaam bij Diesel Benelux, is aangetrokken als nieuwe hoofdredacteur. Voormalig hoofdredacteur Theo Paijmans is de nieuwe uitgever van BLEND en BLEND STUDIO, de nieuwe tak van BLEND waarmee nieuwe producten worden uitgegeven. Jurriaan Bakker behoudt de rol van CEO. AnotherCompany heeft de restyle op zijn naam staan en Veronique de Koning (ontdekt op de New Talent Night van BLEND en Streetlab) neemt de vormgeving op zich.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch