Comedy Central scoort beste kwartaal ooit

09-07-2008 (10:28) - Media

Het afgelopen kwartaal is voor Comedy Central zeer succesvol verlopen. Vanaf het tijdstip van uitzenden (elke dag om 20.00 uur) behaalde Comedy Central onder de doelgroep 20 tot 49 jaar een marktaandeel van 2,3%. Onder de doelgroep 20 tot 34 jaar steeg het marktaandeel naar drie procent.
 
Onder de selectieve doelgroep ‘Boodschappers 20-49 jaar’ is Comedy Central ook in het avondtijdvak (18-02) met een marktaandeel van 1,6% inmiddels na de RTL- en SBS-groep de elfde zender van Nederland. Ondanks dat Comedy Central in dit tijdvak de eerste twee uur niet uitzendt weet de zender toch de andere commerciële zenders (zoals?) achter zich te laten.
 
Het succes van Comedy Central komt voor een groot deel door de introductie van veel nieuwe series in het afgelopen kwartaal waardoor het aanbod steeds gevarieerder is geworden. Naast de klassieke animatieserie ‘The Simpsons’, familie sitcom ‘Malcolm in the middle’, en Britse cultserie ‘The IT-Crowd’ was er de succesvolle première van het absurdistische ‘Carpoolers’. Comedy Central kent geen zomerstop, dit blijkt onder andere uit het lanceren van de nieuwe comedyserie ‘It’s Always Sunny in Philadelphia’ die vanaf 29 juli is te zien. In deze serie maakt niemand minder dan Danny DeVito zijn langverwachte comeback op de Nederlandse televisie.

Bureaus

Marketing

Economisch