De intellectuele foodglossy
21-09-2011 (08:47) - Media
Nederland is een nieuw culinair magazine rijker: ‘Sabor’. Het blad kenmerkt zich door de lange, diepgravende achtergrondartikelen, exclusieve interviews met internationale tastemakers en artistieke foodfoto’s. ‘Met Sabor willen we culinair Nederland een journalistieke injectie geven.’
Sabor, het eerste culinaire magazine voor Bon Vivants, ligt sinds enkele weken in de schappen. Oprichter van Sabor is Fermin Albert (30). Een ondernemer pur sang met een verfijnde smaak die als jonge jongen al droomde van een eigen magazine en een jaar geleden de stoute schoenen aantrok. Hij ontwikkelde een concept voor een intelligent culinair magazine met diepgravende artikelen met een grote variëteit aan onderwerpen en verzamelde een dreamteam om zich heen van (inter)nationale schrijvers, stylisten en fotografen.
De inhoud van Sabor is gebaseerd op drie hoofdpijlers. Wetenschap (kennis), inspiratie (voeden van creativiteit) en genieten. Terugkerende thema’s zijn reizen en cultuur, voedingswetenschap en voedselpolitiek, bijzondere interviews met tastemakers die hun gastronomische kennis delen en artikelen die de geschiedenis en het gebruik van bepaalde ingrediënten beschrijven.