Eyeworks’ Obese wereldhit

22-03-2012 (08:49) - Media

Het Eyeworksformat Obese heeft in ongekend korte tijd de wereldwijde televisiemarkt veroverd. Binnen een jaar tijd is het programma aan 125 landen op zes werelddelen verkocht waaronder Amerika, Engeland, Frankrijk, Australië, China, Rusland, Argentinië, Italië, Canada en Duitsland. Het Nederlandse succes van de 1e serie met gemiddeld zo’n 1,5 miljoen kijkers zal een vervolg krijgen met een 2e reeks op RTL 4. Ook in Denemarken, Engeland en Amerika is inmiddels een 2e reeks in productie.
 
Obese is een origineel format van Eyeworks Amerika waarin mensen met morbide overgewicht in een jaar tijd de helft van hun gewicht verliezen onder leiding van een professioneel begeleidingsteam.
 
Mei 2011 werd de 1e aflevering van het programma uitgezonden in Australië (Nine) gevolgd door ABC in Amerika (onder de titel Extreme Makeover: Weight Loss Edition). Vrij snel daarna volgden producties in Denemarken (TV3), Nederland (RTL4) en Engeland (Sky1). En later dit jaar zullen ook Zweden, Noorwegen en België met hun eigen lokale versies komen.
 
Obese is zo succesvol dat de verschillende versies van het programma wereldwijd zijn verkocht aan 125 landen binnen een jaar na de lancering.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch