Het Gesprek wil actueler worden

09-07-2008 (10:13) - Media

Interviewzender Het Gesprek gaat zich in het nieuwe seizoen meer op actualiteit richten en horizontaler programmeren. Interviews zullen geregeld ook buiten de studio worden gehouden. Zo zijn er gesprekken gaande om politieke gesprekken vanuit het Haagse Nieuwspoort uit te zenden. Daarnaast gaat de zender de populaire en controversiële Arabische talkshow Kalaam Nawael (letterlijk: vrouwenpraat) uitzenden. Het Gesprek wil er een community omheen bouwen.

Volgens programmadirecteur Thomas Hendriks van Het Gesprek gaat het de goede kant op met de zender, die inmiddels driekwart jaar in de lucht is. Weliswaar blijven de kijkcijfers steken op rond de 200.000 per dag, maar de doelgroep lijkt zich uit te kristalliseren: van een mengelmoesje aan (vooral mannelijke) kijkers evolueert het profiel naar dat van de hoogopgeleide en kapitaalkrachtige dertigplusser, gelijk aan dat van BBC 1 en 2. Er wordt gemiddeld ook iets langer gekeken.

Er blijft ruimte voor het langere interview. Hendriks: ‘Maar we hebben ook ondervonden dat het bij elkaar zetten van twee mensen niet altijd tot interessante televisie leidt.’

De Journalist

Bureaus

Marketing

Economisch