Nieuw ‘gezond magazine’ in de schappen
18-05-2010 (09:58) - Media
Dat gezond leven meer is dan diëten of op een ergonomisch verantwoorde stoel zitten, bewijst BEM!Magazine, een nieuw glossy lifestyle magazine dat van gezond leven een gewoonte maakt. Van poep tot kanker, van homoseksualiteit bij kinderen tot verslaving, BEM!Magazine bespreekt álles en neemt daarbij geen blad voor de mond. Het eerste nummer over ‘verborgen gebreken’ is vanaf dinsdag 18 mei verkrijgbaar bij alle grote supermarkten en kiosken in Nederland.
Gezondheid vormt de inspiratie voor veel consumentenbladen. De nieuwste yogavorm, de laatste dieethype, ze schrijven er allemaal over. BEM! gaat echter verder dan een ‘feel good’-momentje. BEM! gaat achtmaal per jaar de diepte in met wetenschappelijk onderbouwde, maar lekker leesbare artikelen over de meest uiteenlopende gezondheidsonderwerpen en -problemen die binnen het gezin (kunnen) voorkomen. Ziekte, (op)voeding, medicijngebruik, huidverzorging, welzijn, seksualiteit; de onderwerpen zijn oneindig en niets blijft onbesproken. Immers, niets menselijks is BEM! vreemd. Behalve inhoudelijke diepgang en autoriteit heeft BEM! ook een opvallend uiterlijk. Geen stoffig ‘witte jassen’-imago, maar een sterk visuele opmaak en een glossy uitstraling geven BEM! smoel.
BEM! Noemt zichzelf eigentijds, praktisch, realistisch, betrouwbaar, eigengereid, betrokken, pittig, toegankelijk, kritisch en een bron van inspiratie voor iedere levensgenieter die gezond leven net zo eigen wil maken als tanden poetsen. BEM! richt zich primair tot de vrouw, als ‘gatekeeper’ van het gezin. De BEM!-lezeres is betrokken, geïnteresseerd en nieuwsgierig naar alles wat met haar eigen gezondheid en welzijn dan wel van haar gezin en directe omgeving te maken heeft. Maar ook mannen die zich gezond en fit willen (blijven) voelen, komen bij BEM! aan hun trekken. Medische ontwikkelingen, gezondheidsgadgets, sport en ontspanning, het komt allemaal aan bod.