NRC Media stopt drietal activiteiten

28-05-2010 (09:53) - Media

NRC Media, de uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next, stopt met een drietal activiteiten om zich weer volledig kunnen te richten op de kern van het bedrijf: de twee kranten en de digitale varianten daarvan. NRC stopt met zijn webtelevisie nrc.tv, met het kwartaalblad NRC Focus en met NRC International, de Engelstalige website.
 
‘We moeten prioriteiten stellen’, zegt uitgever Hans Nijenhuis van NRC Media. ‘We willen de beste kranten van Nederland maken. En dan kunnen we onze beste journalisten beter inzetten voor de 200.000 abonnees van NRC Handelsblad dan voor de paar duizend abonnees van NRC Focus of de paar duizend kijkers van nrc.tv. Inhoudelijk zijn we over alle drie heel tevreden, maar ze bereiken minder lezers dan de kranten. En ze bereiken minder lezers en kijkers dan nodig zijn voor een gezonde exploitatie.’ Bij de drie activiteiten werken zes medewerkers die nu weer ingezet kunnen worden voor de kranten en de websites.

NRC Media heeft de ambitie om binnen twee maanden een nieuwe hoofdredacteur te kunnen benoemen als opvolger van Birgit Donker, die onlangs haar functie neerlegde. Hans Nijenhuis is sinds 1 mei de opvolger van Gert Jan Oelderik.

Na de zomer zullen de nieuwe hoofdredacteur en de uitgever meer plannen bekendmaken die moeten bijdragen aan het verbeteren van de kranten en de dienstverlening aan abonnees. ‘Als zelfstandig bedrijf kunnen en moeten wij ons volledig focussen op de kwaliteit van onze journalistiek en van onze service’, zegt Nijenhuis.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch