Pink Ribbon Magazine succesvol
21-04-2010 (09:57) - Media
Met de zesde editie van Pink Ribbon Magazine – de charity glossy van Sanoma Uitgevers in de strijd tegen borstkanker – haalde de uitgever dit jaar 984.841,62 euro op. Van Pink Ribbon Magazine 2009, met als thema ‘Circle of Life’ werden 109.876 exemplaren verkocht. Samen met de advertenties en een speciale Pink Ribbon Magazine puzzelactie leverde dit in totaal de hoogste score op in de geschiedenis van Pink Ribbon. Daarmee komt de gehele donatie van Sanoma Uitgevers over zes jaar aan Stichting Pink Ribbon op bijna 4,7 miljoen euro. Met deze opbrengst heeft de stichting veel kunnen bewerkstelligen op gebied van voorlichting, bewustwording en de kwaliteit van zorg.
‘Wij zijn zeer onder de indruk van deze donatie van Sanoma Uitgevers, helemaal geweldig’, reageert Ida van Belle, directeur van Stichting Pink Ribbon. ‘Wij willen iedereen – van medewerkers tot adverteerders en leveranciers - bedanken voor hun vrijwillige en enthousiaste inzet voor Pink Ribbon Magazine. De opbrengst van dit jaar wordt - net als de voorgaande jaren - besteed aan projecten die erop gericht zijn om goede psychosociale zorg te bieden aan borstkankerpatiënten en hun naasten. Vrouwen die borstkanker krijgen hebben niet alleen te maken met een lichamelijke ziekte, maar ook met psychische en sociale problemen. Wij vinden het belangrijk dat daar goede zorg voor is, zowel in de periode van behandeling van borstkanker als daarna. Kwaliteit van leven staat daarbij voorop, voor de patiënten en de mensen in hun naaste omgeving.’