Racebroertje voor FHM

25-03-2010 (08:37) - Media

For Him Magazine (FHM) lanceert in de zomermaanden in een nieuw tijdschrift: FHM RACING. Ruim 80 pagina's zal het gaan tellen, met interviews, reportages, graphics en prachtfoto's over mens & machine in racing, rally, karting en autocross - op alle niveaus, nationaal en internationaal. En natuurlijk ook games, gadgets en vrouwen komen er, net als in de maandelijkse FHM, uitgebreid in terug.

 

FHM RACING wordt uitgegeven door Free Media Group en is een idee van F1-topfotograaf Frits van Eldik en FHM-hoofdredacteur Robert van den Ham. Zij hebben er diverse bekende autosportjournalisten bij betrokken, waaronder Olav Mol en Rick Winkelman. Het tijdschrift ligt vanaf juli twee maanden in de winkels.

 

'Als je het in drie woorden zou willen vangen, dan roep ik: snelheid, avontuur en techniek', vertelt Van den Ham. 'En dat gaan we niet volgens het geijkte praatje-plaatje aanpakken, maar op onze FHM-manier. FHM Racing is in ieder geval vooral niet te vergelijken is met de autobladen die er al zijn, dat moge duidelijk zijn'. Autosport was al bijna maandelijks een terugkerend item in FHM, maar het is nu zelfs een van de pijlers geworden. 'We zitten straks middenin ongetwijfeld een van de spannendste raceseizoenen van de afgelopen jaren, en dan denk ik niet alleen aan de F1, maar ook aan de WRC en WTTC. En daarbij is het in Nederland op een wat lager niveau nog altijd een groeiende sport. Weet ook dat onze lezers autosport al jaren in de top 3 van hun interessegebieden hebben staan en dan komt er een keer een moment om daar als FHM meer mee te doen. Da's nu. Elke maand voortaan daarom minimaal een reportage of interview in FHM en in juli verschijnt dus FHM Racing.'

 


Reacties

Doen ze weer goed, bij FHM.
Rob Ingen @ 25-03-2010 13:14 uur
Denk zeker dat het een goede keus is van FHM om met FHM racing van start te gaan. Mannen houden nu eenmaal van snelle auto's en daarin gezien worden. FHM is voor veel mannen aspiratie, ook voor wat betreft de content van de gadgets en de vrouwen en ik denk dat auto's the FHM way zeker een toevoeging kunnen zijn aan het huidige tijdschriftenlandschap. De enige titel die het al jaren goed doet in deze markt is Top Gear magazine, dus ik zeg FHM slimme zet!
Thijs Dorreboom @ 25-03-2010 13:39 uur

Bureaus

Marketing

Economisch