Televisiebranche verwacht weinig verandering

27-05-2010 (09:56) - Media

Uit een onderzoek van Intomart GfK, uitgevoerd in opdracht van Stichting KijkOnderzoek, blijkt dat de professionals uit de televisiebranche de komende vijf jaar geen extreme veranderingen verwachten. De resultaten uit dit onderzoek werden gisteren gepresenteerd op de SKO TV-Middag 2010 in Hotel Arena te Amsterdam.

Voorafgaand aan de SKO TV Middag is een online onderzoek uitgevoerd onder genodigden. Middels een vragenlijst zijn verschillende stellingen voorgelegd over thema’s van de SKO TV-Middag. In totaal hebben 87 genodigden op de stellingen gereageerd. Uit de resultaten blijkt dat de werknemers bij televisiezenders, mediabureaus en aanverwante organisaties, de komende vijf jaar geen extreme veranderingen verwachten in de ontwikkelingen op de televisiemarkt. Wel verwachten ze een toename in de penetratie van digitale televisie en in de verschillende commerciële uitingen op televisie, zoals splitsscreens en identspots.

 


Bureaus

Marketing

Economisch