Thema Pink Ribbon Magazine 2010 bekend
28-05-2010 (09:57) - Media
‘Live Pink to Inspire’. Dat is het thema van de zevende editie van het Pink Ribbon Magazine, het charity magazine van Sanoma Uitgevers. Dit magazine ligt vanaf 1 oktober in de winkels, het begin van de borstkankermaand. Hoofdredacteur Ellen de Jong over het thema: ‘Het leven wordt geleefd om te inspireren en geïnspireerd te worden. Dat geeft nieuwe energie waardoor beweging en veranderingen ontstaan. Het stelt mensen in staat te koesteren, te geven en lief te hebben. Deze boodschap willen we met Pink Ribbon Magazine uitdragen.’
Sanoma Uitgevers roept ook dit jaar adverteerders weer op om Pink Ribbon te steunen. De Jong: ‘We hopen dat dit thema bij adverteerders veel creativiteit losmaakt en hen inspireert om een advertentie te maken die aansluit bij het thema.’ Sanoma Uitgevers stelt voor de beste 'inhaakcampagne' drie prijzen beschikbaar die tijdens de lancering van het magazine worden uitgereikt.
Ook online worden mensen in beweging gezet met het ‘Live Pink to Inspire’ thema. Het interactieve platform start deze zomer. Met het inspirerende magazine en het online platform brengt Sanoma Uitgevers dit jaar voor de zevende keer borstkanker onder de aandacht bij de Nederlandse vrouw. En dat is nog altijd hard nodig: één op de acht vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. De totale opbrengst van de print & online advertenties en de losse verkoop van het magazine gaat voor 100% naar Stichting Pink Ribbon.