Trends in B2B Mediabestedingen 2012-2013 gepresenteerd

16-03-2012 (00:00) - Media

MVW Media voor Vak & Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) de resultaten van het nationaal trendonderzoek naar  B2B Mediabestedingen in 2012-2013 gepresenteerd.
 
Het is de derde keer dat dit branchebrede en toekomstgerichte onderzoek onder B2B-adverteerders en mediabureaus is gehouden. De belangrijkste conclusies van het onderzoek treft u aan in de managementsamenvatting van het onderzoeksrapport. 
 
Adverteerders hebben sinds de komst van web 2.0 een geheel nieuwe gereedschapskist tot hun beschikking. Hoe gaan zij daarmee om en wat betekent dat voor vaktijdschriften en B2B-merken?  MVW wil inzicht bieden in de onderliggende trends van deze vraag. Daarom gaf zij opnieuw onafhankelijk onderzoeksbureau MediaTest de opdracht om de op handen zijnde ontwikkelingen in mediakeuzes in de B2B-markt in kaart te brengen.
 

Klip en klaar is dat online en interactief adverteren op basis van campagneresultaten centraal staan in de keuzes die marcommers maken en dat de advertentiebudgetten steeds vaker onderdeel zijn van totale klantcommunicatiebestedingen. Wat betekent dat voor exploitanten van B2B media? Sinds het vorige onderzoek is het B2B-marcomlandschap opnieuw drastisch gewijzigd en zal dat naar verwachting onder invloed van social media blijven doen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch