Annabella Rijksen wordt communicatieadviseur bij De Wolven

24-11-2022 (15:15) - Mensen

Annabella Rijksen (24) is als communicatieadviseur gestart bij pr- en communicatiebureau De Wolven. Bij De Wolven past ze haar ervaring toe bij het schrijven van rake verhalen, strategieën, campagnes en concepten voor klanten als het Cinekid Festival, Museumnacht Amsterdam en fresh food café Anne&Max.

Annabella wordt gedreven door haar passies voor kunst, klimaatrechtvaardigheid, innovatie en design. Met ervaring als pr-manager bij het designbureau Studio Roosegaarde, waar ze onder andere de projecten GROW, Urban Sun en Seeing Stars heeft gelanceerd, zet ze zich nu in voor het ontwikkelen van rake verhalen en slimme strategieën voor De Wolven. Annabella gelooft dat de juiste verhalen mensen verbinden, perspectief verandert en verbeelding stimuleert. "Ik wil graag met mijn werk een bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld."

De actie van het ontwerpen

Annabella heeft Kunst en Economie gestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Haar afstudeerproject resulteerde in het boek Nieuwe crossovers voor een beter klimaat – de actie van het ontwerpen. Het boek is bedoeld voor ontwerpers die zich bezighouden met het creëren van maatschappelijke draagvlak voor klimaatbeleid, en verbindingen willen leggen met andere disciplines om ideeën en concepten verder te ontwikkelen.

Ontwerpers x klimaatbeleid

Annabella Rijksen: "Ontwerpers kijken op een andere manier naar de wereld. Tijdens mijn onderzoek ging ik nadenken over het klimaatbeleid en hoe designers hier een grotere rol in kunnen spelen. Vanuit mijn nieuwe positie bij De Wolven wil ik me nog meer met deze thema’s bezighouden. Vanwege het duurzame portfolio van het bureau zal dit zeker gaan lukken!"

Creativiteit voor maatschappelijke thema’s

Het inzetten van creativiteit voor maatschappelijke thema’s is een belangrijk onderwerp voor Annabella. Ze heeft zich ingezet als ambassadeur van In Our Nature Festival, was onderdeel van Green Culture Train Camp van The Turn Club en heeft de Solar Futurethons van WeFuture Global ondersteund. In haar werk bij Studio Roosegaarde was ze verantwoordelijk voor het ontwikkelen van internationale communicatiestrategieën, het vertalen van designinstallaties in creatieve mediacontent en het onderhouden van mediacontacten wereldwijd. 

Beeld: Naomie Laan