Brenda Smith neemt afscheid van bvA als bestuurslid
Brenda Smith treedt na zes jaar af als bestuurslid bij bvA. Dit maakte zij bekend tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering van de belangenbehartiger van merken en merkleiders.
Tijdens de ALV werd teruggeblikt op het afgelopen verenigingsjaar. bvA organiseerde in 2023 34 webinars en live-events waar in totaal meer dan 1.1000 deelnemers bij aanwezig waren. De gemiddelde waardering voor deze evenementen was een ruime 8. Het ledenbestand is gegroeid naar 147 leden per 1 januari 2024. De nieuw aangesloten merken zijn: ARAG, Arbo Unie, Bitvavo, Carpetright, EY, KB nationale bibliotheek, Kia, Kraft Heinz, Lassie, Maandag®, Nederlandse Spoorwegen, Nomad Foods/Iglo, Santa Maria en Tasty Basics.
Belangrijke agendapunten
Samen met alle leden zette bvA zich in 2023 in voor de totstandkoming van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het voorkomen van reclameverboden en verregaande consolidatie in het Nederlandse medialandschap. Voor 2024 staan positive change, het behoud van pluriformiteit van media en transparantie nog hoger op de agenda, zo deelde bvA tijdens de ALV.
Afscheid van Brenda Smith
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, was sinds 2018 bestuurslid en als portefeuillehouder Effectieve Marketing nauw betrokken bij de bvA Commissie Effectief. Ook vertegenwoordigde zij de belangen van bvA bij de totstandkoming van het NMO.
Voorzitter Erik van Engelen bedankte Brenda voor haar enorme bijdrage aan het netwerk van merkleiders: ‘Brenda heeft er de afgelopen zes jaar mede voor gezorgd dat bvA zichtbaarder is en meer voor elkaar krijgt, niet in de laatste plaats op het gebied van effectieve marketing. We gaan haar scherpe visie zeer missen, maar gelukkig: tot ons grote genoegen blijft Brenda actief namens bvA als lid van de Effie Stuurgroep’.
Nieuwe samenstelling
De samenstelling van het bvA-bestuur ziet er nu als volgt uit: Erik van Engelen (voorzitter), zelfstandig ondernemer; Nicole Freid (vice-voorzitter/penningmeester), Directeur Marketing & Innovatie HAK; Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij Organisatie; Aart Jan van Triest, zelfstandig ondernemer; Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B.V.; Nathalie Lam, ESG Brand Marketing Lead Philips; Charlotte Zelders, Marketing Director Funda; en Richard van Schaik, Partner en specialist Privacy en Media/Entertainment bij DLA Piper.