Cathelijn de Reede aan de slag als Impact Creative Blyde Benelux
B Corp campagne- en pr-bureau Blyde Benelux breidt uit. Cathelijn de Reede (40) voegt zich bij het 10-koppige team als Impact Creative.
Blyde richt zich op prangende vraagstukken met betrekking tot duurzaamheid voor merken en organisaties die de wereld motiveren om positieve verandering door te voeren. Vanuit Nederland en België werkt het bureau onder meer voor Natuurmonumenten, Too Good To Go, Ecover, Vandebron en Swapfiets.
Impact als rode draad
Cathelijn heeft 16 jaar ervaring op het snijvlak van creatie en impact. Voordat ze acht jaar geleden als freelancer aan de slag ging, werkte ze als creatief bij onder andere Containr Affairs, Trendsactive en Blend Magazine. In Azië deed ze waardevolle ervaring op bij MTV Exit, een multimediacampagne gericht op bewustwording over en preventie van mensenhandel en exploitatie. Recent zette ze zich in voor (eigen) maatschappelijke initiatieven als Buurtbankjes, ROEF en De Buurtcamping. Cathelijn is reeds een goede bekende van Blyde. Ze werkte onder meer aan opdrachten voor Bolsius en Swapfiets en lanceerde de beterschapscampagne met Natuurmonumenten.
Cathelijn: “Als Impact Creative bij Blyde zet ik me in voor positieve verandering. Er zijn zoveel urgente, duurzaamheids- en maatschappelijke vraagstukken om ons in vast te bijten. Ik hoop veel waardevolle campagnes en belevingen te creëren die een positieve gedragsverandering bewerkstelligen én een glimlach op het gezicht toveren.”
Campaigning for change
Als B Corp campagne- en pr-bureau maakt Blyde Benelux al negen jaar impact in Nederland en België. Het is de missie van het bureau om positieve verandering teweeg te brengen. Nynke van den Broek, mede-oprichter Blyde: “De duurzame keuze maken is niet altijd makkelijk, maar tegen een achtergrond van klimaatverandering en groeiende ongelijkheid wel noodzakelijk. Wij helpen organisaties navigeren naar een evenwichtige en rechtvaardige toekomst aan de hand van ‘campaigning for change’. En daar kunnen we Cathelijns ervaring en creativiteit goed bij gebruiken!”