Charlotte van Dijk sluit zich aan bij The Content Department
Charlotte van Dijk sluit zich als co-founder aan bij The Content Department. Naast oprichters Bob Hardus en Matthijs Tielman maakt zij het kernteam van het content marketing bureau uit Amsterdam compleet. Van Dijk komt van reclamebureau Wayne Parker Kent en was host van marketingpodcast The Brief.
Van Dijk neemt bij The Content Department de rol van Head of Content op zich. Daarmee is zij eindverantwoordelijk voor de contentproductie en beheert zij de strategie. The Content Department werd opgericht om te voldoen aan de groeiende vraag naar een strategische aanpak om succesvol content in te kunnen zetten in een tijd waarin (generatieve) AI een steeds grotere rol speelt in het marketinglandschap.
Slagkracht neemt toe
Matthijs Tielman: “Bij WPK hebben Charlotte en ik samen aan grote projecten gewerkt voor Samsung, Henkel en ALDI. Haar kracht is haar drive om projecten op te starten, draaiend te houden én te optimaliseren. Iets wat vaak over meerdere mensen verdeeld wordt. Bij Charlotte tref je dat allemaal in één persoon. En dat is precies wat we nodig hebben nu we snel aan het groeien zijn.”
Bob Hardus: “Met Charlotte erbij versterken we de basis van The Content Department. Met de komst van AI neemt de slagkracht van content marketing alleen maar toe. Charlotte brengt een hoop kennis en daadkracht mee aan tafel. Wij zijn er nu echt klaar voor om al die mooie kansen die op ons pad komen ten volle te benutten.“
Van Dijk: “Matthijs, Bob en ik delen dezelfde visie over hoe je content omzet in meetbare resultaten. Toen ik gevraagd werd of ik interesse had om deze visie samen verder te ontwikkelen, stond ik daar gelijk achter. We hebben alle drie een brede kennis in content marketing en specialiseren ons net op een andere discipline. Dat maakt deze samenwerking uniek.”