Chuck Studios zet in op groei met nieuw talent
Food specialist en creative production company Chuck Studios voegt nieuw talent uit binnen- en buitenland toe aan het team in Amsterdam. De nieuwe aanwinsten brengen een divers scala aan vaardigheden, expertise en ervaring mee op het gebied van productie, SFX en creatie.
Het team verwelkomt de Nederlands-Nieuw-Zeelandse Vince Bouchier als Foodstylist. Na tientallen jaren wereldwijd als chef-kok te hebben gewerkt, biedt zijn kennis van verschillende culturen en keukens een waardevol perspectief op het visualiseren van food. Ximena Pineda, afkomstig uit Guatemala, zal als Culinary Copywriter de copy kant van Chuck naar een hoger niveau tillen.
Uitbreiding
Productioneel breidt de organisatie uit met Senior Producer Martijn van de Vrie. Voorheen heeft Martijn zijn expertise ingezet bij Lukkien en Bruut, waar hij werkte aan projecten voor Phillips, Air France KLM en de Rijksoverheid. Zijn ervaring dragen bij aan de ontwikkeling van uitzonderlijke content voor opdrachtgevers. Ook oud Bruut collega Ellen Timmer heeft zich bij het Chuck Studios team gevoegd, die haar productiecarrière begon bij creative content agency Uhu Productions. De New Yorkse Tyler Hutton sluit aan als Production Manager en Tammo Kasteel vervult de functie als Productie Assistent, terwijl hij momenteel ook zijn studie Creative Business afrondt.
Passie voor cijfers
De Amsterdamse Kim van Gelder neemt de rol van Business Controller op zich. Haar passie voor cijfers en het oplossen van financiële vraagstukken zijn van essentieel belang om de financiële kant van de organisatie soepel te laten lopen. Fernando Garcia versterkt Chuck Studios op het gebied van Business Development en Sales. Fernando verkoos uiteindelijk de reclame boven zijn rechtenstudie, waarin hij eerst actief was in muziekvideo's voordat hij zich verdiepte in de tv-reclame. Zijn brede ervaring komt uitstekend van pas bij zijn rol in business development.
Voortzetten van de missie
Tegelijkertijd sluit Leonardo Grassi zich aan bij Chuck Studios als SFX-assistent. Met zijn uitgebreide ervaring in visuele effecten (VFX) voor klanten zoals Nike, Adidas, Google en Coca-Cola, zal Leonardo's expertise in special effects en zijn voortdurende streven naar innovatie bijdragen aan het voortzetten van Chuck Studios' missie om eten en drinken op een onconventionele manier te presenteren in het Chuck Studios Special Effects (SFX) Lab.
“Ondanks de wereldwijde economische vooruitzichten, hebben we het geluk dat de vraag naar Culinary Identities bij Chuck Studios sterk toeneemt," zegt co-founder en Global Creative Director Olaf van Gerwen. "Met deze getalenteerde nieuwe teamleden breiden we onze vaardigheden en expertise verder uit, terwijl we tegelijkertijd trouwblijven aan onze missie om voedsel in de schijnwerpers te zetten. Let maar op!”