Dubbele uitbreiding voor Fitzgerald: Nienke Eren & Simone Slagboom
28-06-2022 (12:43) - Mensen
Nienke Eren en Simone Slagboom zijn respectievelijk aangetreden als Client Service Director en Consultant bij purpose communicatiebureau Fitzgerald.
De dubbele uitbreiding betekent een uitbreiding van het MT en versterking van het operationele team voor het Ace-bureau, dat deze week twee jaar en inmiddels uit 13 personen bestaat. "Zowel Nienke als Simone brengen ruime ervaring en een positieve-impact mentaliteit met zich mee. Dat zorgt ervoor dat ze onze klanten daar automatisch op uitdagen en daarmee passen ze naadloos in ons team," vertelt Dorien Kuiken, Managing Director en co-founder van Fitzgerald. "Dat we in deze krappe arbeidsmarkt zulke toppers aan ons hebben weten te binden bewijst nog maar eens te meer de kracht van purpose: het werkt niet alleen voor onze klanten maar zorgt ook voor succesvolle arbeidsmarktcommunicatie."
Over Nienke Eren
Nienke begon haar carrière bij MTV Networks. In 2012 maakte ze de overstap naar Storyboard Amsterdam. Als eerste officiële werknemer bouwde ze daar vanaf het begin mee aan wat het eerste, en het beste influencer-marketing bureau van Nederland is geworden. Hier deed ze ruime ervaring op met de inhoudelijke kant van het vak, en in rollen als Operationeel Directeur en Head of Projects ook in het aansturen en managen van een bureau. In haar nieuwe rol als Client Service Director bij Fitzgerald wordt Nienke onderdeel van het MT en verantwoordelijk voor duurzame groei en verder optimaliseren van de dienstverlening.
"Merken realiseren zich inmiddels wel dat ze zich niet meer exclusief kunnen richten op financiële prestaties om toekomstbestendig te zijn. Maar om purpose ook echt te integreren in de missie, en communicatie in te zetten als een middel dat bijdraagt aan het realiseren van die missie: daar hebben organisaties hulp bij nodig, en die behoefte is groot. Fitzgerald gaat op een strategische manier met dit soort vraagstukken om, en helpt merken dagelijks impact maken door communities te vergroten en activeren. Heel blij dat ik daar onderdeel van ga zijn!", vertelt Nienke Eren.
"Merken realiseren zich inmiddels wel dat ze zich niet meer exclusief kunnen richten op financiële prestaties om toekomstbestendig te zijn. Maar om purpose ook echt te integreren in de missie, en communicatie in te zetten als een middel dat bijdraagt aan het realiseren van die missie: daar hebben organisaties hulp bij nodig, en die behoefte is groot. Fitzgerald gaat op een strategische manier met dit soort vraagstukken om, en helpt merken dagelijks impact maken door communities te vergroten en activeren. Heel blij dat ik daar onderdeel van ga zijn!", vertelt Nienke Eren.
Over Simone Slagboom
De loopbaan van Simone begon bij mediabureau MediaCom. Vanaf 2019 leerde ze als Consultant bij Coebergh Communicatie & PR de kneepjes van het public relations-vak. Hier werkte Simone voor culturele klanten als het Zuiderzeemuseum en voor grotere corporates als IKEA. De master Cultuurgeschiedenis van Modern Europa volgde ze vanwege haar interesse in cultureel erfgoed en identiteit, nog altijd actuele onderwerpen. Haar kritische blik en eerlijke, open communicatie zet ze graag in voor verduurzaming of impact op maatschappelijk vlak. Daarvoor moet je op de hoogte zijn van de publieke opinie en op het juiste moment op relevante nieuwsmomenten inhaken. Binnen Fitzgerald gaat Simone als Consultant aan de slag voor onder andere Lynk & Co, Univé en de Bijenkorf.
"Wat mij aan Fitzgerald aanspreekt is de brede visie op communicatie. Het is een bureau dat het PR-vak opnieuw onder de loep neemt met communicatiestrategie voor duurzame en sociale verandering als vertrekpunt - waarbij we windowdressing voorkomen. Daarbij denken we ook vanuit samenwerking met andere partijen. Eerlijk intern en extern advies en de mogelijkheid om gemakkelijk samen te werken met de andere Ace-bureaus maken dit een inspirerende werkomgeving waar veel groei mogelijk is," zegt Simone Slagboom.