Fiona Hering nieuwe directeur Orange Babies
Stichting Orange Babies stelt met ingang van 1 juni Fiona Hering aan als nieuwe directeur. Zij volgt Tanja Oostervink op die de afgelopen zes jaar directeur was van het goede doel dat de slogan voert: Creative in Beating HIV. Hering is sinds 2009 als ambassadeur al nauw betrokken bij Orange Babies, ze reisde diverse malen naar de projecten in Namibië, Zambia en Zuid-Afrika en is goed ingevoerd in de organisatie.
Fiona Hering is bekend als modejournalist, columnist, tv-presentator, auteur, moderator en spreker. Ze werkte onder andere voor Vogue Nederland, Het Parool, Linda., Glamour, De Telegraaf en RTL Boulevard. Na een intensief sollicitatieproces, belangeloos begeleid door Jasper Steffens van ThunderMinds, hebben de Raad van Toezicht en Baba Sylla (mede-oprichter en hoofd Projecten Afrika) unaniem gekozen voor de aanstelling van Fiona Hering. Ze zijn ervan overtuigd dat haar creativiteit, media-expertise, netwerk, enthousiasme en frisse blik de stichting goed van pas gaan komen.
‘Ik ben ontzettend trots dat ik deze geweldige organisatie mag gaan leiden en zo kan bijdragen aan een positieve impact op het leven van zoveel mensen in onze projectlanden’, zegt Fiona Hering over haar nieuwe functie. ‘In Nederland lijkt hiv een chronische ziekte te zijn geworden, echter raakt er nog steeds elke zestien seconden iemand in de wereld besmet met het hiv-virus en ontwricht het hele samenlevingen. In de landen waar Orange Babies actief is, is 30% van de nieuwe infecties te zien onder jongvolwassenen (10-24 jaar), met name jonge meiden. Dat gaat me enorm aan het hart. Van alle jongeren met hiv in onze projectlanden gebruikt slechts 60% medicatie, de rest blijft het virus verspreiden. Door middel van testen, educatie, voorlichting, het opleiden van personeel in de gezondheidszorg, voeding en medicatie, streeft Orange Babies naar een hiv-vrije generatie. Een uitdaging die ik vol passie aanga.’