Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Jasper Spaargaren start per direct als CMO van missiemerk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona.
Spaargaren treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbouw van het merk en de lancering in nieuwe categorieën en landen. “Toen oprichter en reclameman Marcel van Wing besloot een stap terug te doen, zijn we op zoek gegaan naar een goede CMO om onze missie en het merk verder te laden voor de toekomst. Met zijn ervaring in corporate/scale up’s en ondernemerschap heeft hij precies het profiel dat we zoeken”, zegt Arjen van Strien, CEO Van de The Flower Farm.
“Jasper brengt een grote dosis aan commerciële en strategische ervaring mee. Bovendien heeft hij de intrinsieke motivatie zich in te zetten voor onze missie om de ontbossing van het regenwoud tegen te gaan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met hem consumenten een goed alternatief te bieden voor de vele palmoliehoudende producten.”
Sterke positie
Spaargaren is verheugd over zijn nieuwe stap: “Het is indrukwekkend om te zien hoe The Flower Farm in slechts een paar jaar tijd een sterke positie heeft ingenomen en met haar visie en het bieden van een oplossing echt impact maakt. Het was een no-brainer toen Arjen mij benaderde voor deze functie. In deze positie komen mijn ervaringen perfect samen: bouwen aan sterke merken bij Unilever en Vrumona, snel innoveren bij startup Sir Joe, en missiegedreven ondernemen als oprichter van The Shift - Feel Good Food. Ik kijk er heel erg naar uit om hard met deze missie aan de slag te gaan. Niet op een zure en zware manier, maar middels een positief protest.”
Volgende fase
De producten van The Flower Farm zijn in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België beschikbaar. Spaargaren zal zich richten op de verdere uitbouw en professionalisering van het merk. “The Flower Farm bevindt zich in een interessante fase. Zo is er al een fors marktaandeel verworven in de margarine productgroep en er worden grote stappen gezet in de verdere expansie naar het buitenland. Anderzijds, bevat 50 procent van de verpakte producten in de supermarkt nog steeds palmolie. Er is dus nog een wereld te winnen, of beter gezegd: er is nog veel te winnen voor de wereld,” aldus Spaargaren. “Ik wil samen met een snel, dynamisch en gedreven team deze ambitieuze missie verder helpen opschalen.”