Maarten Boog Creative Director bij Gleijm & van der Waart
07-04-2008 (16:22) - Mensen
Gleijm & van der Waart groeit. Qua inhoud en omvang. Om de creatieve ontwikkeling in goede banen te leiden heeft het in Eindhoven gevestigde bureau voor merkcommunicatie Maarten Boog als nieuwe Creative Director in huis gehaald.Maarten Boog is per 1 maart als associate Creative Director begonnen. Boogs rijke carrière begon bij Belinfante Major in Den Haag. In 1985 vertrok hij naar Noordervliet & Winninghof/Leo Burnett, waar hij voor grote namen als Audi, Shell, Marlboro, Zilveren Kruis Verzekeringen en De Nederlandse Kankerbestrijding werkte.
Ook in zijn tijd bij TBWA maakte Boog veel spraakmakend werk. Onder andere voor Nissan Europe, Philip Morris, AEG, Absolut Vodka en Toys-R-Us. Letterlijk en figuurlijk gouden tijden. Zo won hij zowel nationaal als internationaal vele prijzen, waaronder 10 x ADCN, 3 x Effie, 4 x Accent, 4 x Cannes Film, 2 x Cannes Print, 3 x New York Film, 2 x New York Print.
Eind 1996 richtte hij het bureau Bär & Boog op. Het latere Boog & Knoop. Ook hier bleef zijn veelbesproken werk niet onbekroond. Zo genoot hij van bekendheid met campagnes voor NRC Handelsblad, Jaguar, Veronica Magazine,Yamaha, Kraftfood (Chokotoff/Côte d’Or/ Milka), Sanoma Uitgevers, BinckBank, Suzuki, National Geographic, Sara Lee/DE en DaimlerChrysler (Smart).