Marieke Heesakkers wint verkiezing Beste Brabantse Marketeer

27-05-2022 (19:06) - Mensen

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 25 mei in het Parktheater in Eindhoven reikte de aan TIAS School for Business and Society verbonden Prof. Dr. Rudy Moenaert drie bakstenen uit.
 
Eén baksteen aan Marieke Heesakkers (Berkvens Deursystemen) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Michelle de Bresser (Attractiepark DippieDoe) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Nina Hoek van Dijke (Jong & Je Wilt Wat) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact. Net als bij de verkiezing van Beste Brabantse Marketeer 2020 alleen maar vrouwelijke winnaars dus.
 
In totaal zijn 100 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, de drie winnaars gekozen. De jury is onder de indruk van de kwaliteit van de finalisten.
 
Over Marieke Heesakkers, winnaar van de overall categorie zegt het jury-rapport: “Marieke is een allround marketeer die bij de basis blijft van marketing; waarde toevoegen en duurzaam relevant blijven voor de consument. Daarmee heeft zij een stevige bijdrage geleverd binnen een B2B branche die van nature niet zo bezig is met de eindgebruiker. Daarnaast is zij ook heel actief in het vakgebied als blogger op Marketingfacts en voorzitter van NIMA Zuid, waarmee zij een inspirator is voor collega marketeers.”
 
Ook over Michelle de Bresser, winnaar van de categorie Aanstormend Talent is de jury vol lof: “Michelle heeft een aanstekelijk enthousiasme die als jonge marketeer waarde toevoegt in de breedste zin van het woord. Met haar jonge leeftijd en haar korte ervaring in het vak, is dit een unieke Brabantse persoonlijkheid die op alle fronten uitblinkt. Wij zijn in het interview volledig omvergeblazen. Een terechte winnares die in het Brabantse niet onopgemerkt zal blijven.”
 
De jury motiveert de keuze voor Nina Hoek van Dijke, winnaar van de categorie Maatschappelijke Impact: “Een dame die energie over heeft – 100.000 volt! Een dame die fascineert. Ze is enorm gedreven en heel gedegen, en vanaf de start van haar carrière met maatschappelijke vraagstukken bezig. Nina betrekt jongeren bij verschillende thema’s zoals bijvoorbeeld de centrumontwikkeling van Eindhoven. Nina heeft een grote bijdrage gehad in het succes van de Kindertelefoon. Helpt merken om de jongeren doelgroep serieus te nemen. Nina laat hiermee duidelijke voorbeelden zien van haar maatschappelijke impact.”
 
Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda, zegt hierover: "Met de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet en een bijdrage leveren aan het marketingvak in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.”