Matthijs van Heijningen partner en Creative Producer bij Levitate Film

21-12-2021 (10:17) - Mensen

Levitate Film haalt reclamemaker en filmregisseur Matthijs van Heijningen binnen als partner en Creative Producer. Vanaf 1 januari 2022 wordt Van Heijningen bij de productiemaatschappij medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe dramaseries en films. Het productiehuis van Alain de Levita, Paula van der Oost en Mark van Eeuwen werkte afgelopen jaren al samen met Van Heijningen voor het oorlogsepos en de vijfvoudig bekroonde speelfilm 'De Slag om de Schelde'.

In zijn nieuwe functie als Creative Producer werkt Van Heijningen nauw samen met Alain de Levita, oprichter, CEO en Creative Producer bij Levitate Film, scenarist, regisseur en Creative Director Paula van der Oest en Executive Producer Mark van Eeuwen. Alle vier vormen vanaf januari het management team en voeren de dagelijkse leiding over het productiebedrijf.

Matthijs van Heijningen: "Ik werkte voor het oorlogsepos de Slag om de Schelde al nauw samen met Levitate Film. Het werd tijd voor een volgende stap in de samenwerking. Ik kijk er naar uit om me in te zetten voor de groei van Levitate Film en de ontwikkeling van producties voor de Nederlandse én internationale markt."


Reclameprijzen en glorie

Van Heijningen’s carrière als reclame- en filmmaker omvat meer dan twee decennia. Voornamelijk actief op de buitenlandse markt voor het Amerikaanse bedrijf MJZ in Los Angeles. In die 20 jaar volgden alle belangrijke reclameprijzen en glorie voor commercials van onder meer Delta Lloyd, Centraal Beheer, Heineken, Canal Plus, Pepsi, Adidas, Nike, Volkswagen, PlayStation en Peugeot. In 2007 verhuisde hij naar LA en maakte daar zijn eerste Hollywood-film voor Universal, The Thing. In 2017 werd zijn commercial voor het automerk Kia verkozen tot beste reclame tijdens de Amerikaanse Superbowl.