Outbrain verwelkomt nieuwe Chief Marketing Officer

15-03-2022 (17:07) - Mensen

Outbrain Inc., een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, benoemt Paul Knegten in de functie van Chief Marketing Officer. Na de recente beursgang van Outbrain zal Knegten vanuit deze nieuwe functie de marketingactiviteiten wereldwijd uitbreiden.
 
Knegten wordt verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten en zal een belangrijke rol spelen bij het promoten van het merk. Hij zal toezicht houden op de wereldwijde en regionale planning, ontwikkeling en uitvoering van de strategische en productmarketingprogramma's en -campagnes van Outbrain.

Met een achtergrond in reclametechnologie heeft Knegten zijn vakbekwaamheid bewezen bij merkleiders zoals Comcast, Yahoo!, MediaMath en meer. Voor zijn aantreden bij Outbrain was Knegten CMO van Beeswax, dat in 2021 werd overgenomen door Comcast's FreeWheel. Na de overname van Beeswax trad Knegten in dienst bij FreeWheel, het toonaangevende CTV-platform, als Senior Marketing Executive. Knegten brengt zijn ervaring in deze snelgroeiende sector van advertentietechnologie naar Outbrain na de overname van video intelligence AG, een contextueel videoplatform voor Connected TV.