Shanice Engel nieuwe next generation partner bij oona

09-09-2024 (12:45) - Mensen

Shanice Engel wordt next generation partner bij community-first bureau oona. Samen met Werner de Smet, CEO en mede-oprichter van het bureau, zal zij de propositie verdiepen en zich richten op de internationale groeistrategie.

In 2015 startte Shanice bij oona. Vier jaar later, in 2019, werd Shanice associate partner, een erkenning voor haar groeiende impact binnen de organisatie. Na jarenlang gebouwd te hebben aan internationale 'love brands' - zoals Nike - verschoof haar focus naar business development. Zo was ze verantwoordelijk voor het winnen van strategische pitches op Zalando, Gucci, Polestar en On Running. 

Sterke communities

"Als community-first agency wil oona een alternatief zijn voor de klassieke bureaus. Klassieke bureaus richten zich nog te veel op het kopen van bereik. Ik geloof heel sterk in de kracht van content die met cultural voices uit relevante communities wordt gemaakt. De toekomst is aan merken met sterke communities, die bouw je met een geoptimaliseerde mix tussen organische en paid content", vertelt Shanice

Boegbeeld

Op haar één-en-dertigste is Shanice niet alleen een jonge vrouw op een managementpositie, maar ook een voorbeeld voor een nieuwe generatie ondernemers. "Zij is the real deal. Ze staat zowel strategisch, operationeel als relationeel stevig in haar schoenen. Een sterke verankering in de popular culture, een stevige dosis ondernemerschap en uitzonderlijk commercieel talent, zorgen ervoor dat zij de geknipte kandidate is om de toekomst van ons agency mee uit te stippelen", aldus Werner de Smet.