Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2021 bekend

15-04-2022 (10:01) - Mensen

Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit 15 kandidaten de volgende vijf kandidaten op de Shortlist 2021 geplaatst, in alfabetische volgorde:
 
•          Stefan Bothoff                        Orderchamp
•          Adriaan Hogervorst               Goboony
•          Anouk van Huissteden          Coca Cola
•          Veronique Visser                   Cloetta
•          Danique Wildschut                Bertoli
 
Op maandag 9 mei 2022 vindt bij Top of Minds in Amsterdam de jurering van de vijf Shortlist kandidaten plaats. Na de presentaties van deze vijf genomineerden en een plenaire discussie, wordt er direct gestemd. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking SAN Accenten 2021 op 2 juni aanstaande bij Studio 21 in Hilversum.
 
SAN Next Merkenbouwer
Al meer dan 30 jaar worden de SAN Accenten gezien als de belangrijkste jaarprijzen voor adverteerders, reclame- en marketingbureaus. De SAN Accent voor jong marcom talent is de individuele jaarprijs voor de man of vrouw die volgens de jury (speciaal voor deze prijs samengesteld) de meest aansprekende bijdrage geleverd heeft aan het bouwen van een  merk, de Next Merkenbouwer. De SAN doet dat in samenwerking met het Executive Search bureau Top of Minds.
 
Criteria SAN Next Merkenbouwer
Kandidaten zijn maximaal 32 jaar oud, hebben minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing en/of marketingcommunicatie en zijn werkzaam bij een adverteerder in Nederland.

Jurysamenstelling
 
Onafhankelijke voorzitter:               René Repko, Marketing/Retail expert
 
Juryleden:
Top of Minds                                   Janko Klaeijsen, Founding Partner
Adverteerder van het Jaar 2020     Ine Stultjens, Koninklijke Auping
Consistent Accent 2020                  Caroline van Turennout, Zeeman
Next VEA Legend                            Charley Peereboom, We Are Blossom
Next Merkenbouwer 2020               Els Versluis, Abbot Kinney’s (Wessanen)

SAN bestuur/KPN                           Yvette Belt-Beekman, Director Brand & Marketing Communicatie