SkyShowtime benoemt ex-Netflix Kai Finke tot Chief Content Officer
SkyShowtime CEO Monty Sarhan heeft vandaag aangekondigd dat Kai Finke, voormalig Content Director bij Netflix, is benoemd tot Chief Content Officer voor SkyShowtime.
Finke, gevestigd in Amsterdam en rapporterend aan Sarhan, zal het programmatieteam gaan leiden. In zijn nieuwe rol zal Finke verantwoordelijk zijn voor de programmeringsstrategie en de uitrol van alle hoogwaardige entertainment van partner-studio's, merchandising en planning. Finke is tevens verantwoordelijk voor de programmering en acquisities van SkyShowtime Originals, nadat SkyShowtime eerder dit jaar van start is gegaan met de uitrol hiervan.
Twingtig jaar ervaring
Finke sluit zich aan bij het groeiende team van SkyShowtime na zijn eerdere rol bij Netflix waar hij meest recentelijk werkzaam was als Director of Content voor meerdere Europese markten. Finke brengt meer dan twintig jaar ervaring in productie, internationale distributie en acquisities met zich mee en werkte eerder voor Vodafone en de in München gevestigde distributeur Telepool.
Sarhan: “Kai is een bewezen programmeringsmanager die een sterke creatieve visie combineert met zakelijk inzicht. Terwijl we blijven uitbreiden naar originele programmering, maakt zijn brede ervaring – samen met zijn kennis van onze markten – hem de ideale keuze om ons programmatieteam te leiden in dit volgende hoofdstuk van onze groei.”
Finke: “De voortdurende groei van SkyShowtime’s lokale programmering, naast de wereldwijde exclusieve series en films die beschikbaar zijn bij Paramount en NBCUniversal, maakt de service enorm aantrekkelijk voor zowel het publiek als de creatieve industrie in heel Europa. Ik ben enorm enthousiast over de kans om deel uit te maken van het SkyShowtime-team dat dit geweldige entertainment aanbod naar meer dan 20 markten brengt.”